sobota 11. ledna 2014

Indický čaj - masala

Krásný večer vám přeji!
Přestože letošní průběh zimy příliš nesvědčí popíjení horkých nápojů, dneska jsem jeden na odpolední popíjení připravila.
Zaručených receptů na jeho přípravu je všude spousta, každý má rád jiný poměr mléka vody a koření. Nejlepší je vyzkoušet víc receptů a nakonec si najít ten svůj nejlepší no a já ho dělám takhle.





1 litr vody
3/4 l mléka
10 kuliček celého pepře
1 svitek skořice nalámat na menší kousky
5 celých hřebíčků
1/2 - 1 lžička mletého zázvoru
5 kuliček nového koření
no a pokud se vám nechce počítat kuličky, jednoduše koupíte směs koření na masalu.
2 vrchovaté polévkové lžíce černého čaje
2 polévkové lžíce třtinového cukru
2 polévkové lžíce medu



Do hrnce dáme vodu a mléko, přidáme koření ( je dobré ho v hmoždíři trochu pomačkat) a přivedeme k varu. Odstavíme a necháme deset minut louhovat. Přidáme čaj, cukr a med a znovu přivedeme k varu. Počkáme až vzkypí, pozor rádo to vyteče! A necháme ještě dvě minuty louhovat potom přecedíme do konvice, uchováváme na teple a popíjíme.








8 komentářů:

  1. Já si kupuji již namíchaný od f.koření od Antonína.Je vynikající.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, dík za tip, přemýšlela jsem kde bych sehnala kvalitní koření, ale na Antonína jsem si nevzpomněla a to jsem jednou byla na předváděčce kde tohle koření okrajově prezentovali. Každopádně už mám objednáno :)

      Vymazat
  2. Zrovna ho popíjím nemá chybu.Ten zázvor.skořice no mňamka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak už i já mám koření od Antonína, a hned jsem konev uvařila, je to síla a výborná vyvážená chuť takhle se koření doma namíchat nepovede!

      Vymazat
  3. Zajímavé, mám fakt chuť to vyzkoušet...
    Moc zdravím Vlasti!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko vyzkoušej! A jestli máš ráda zázvor tím spíš a stejně jako Maruška doporučuji vyzkoušet směs koření od Antonína!

      Vymazat
  4. Vůbec neznám, ale budu muse určitě vyzkoušet! Určitě voní a hřeje... Hned bych si ho dala, tady v práci je taková zima...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko ani já nemám v práci zrovna nejtepleji a proto se teď pěkně doma v teplíčku zahřívám kořeněnou masalou!

      Vymazat