sobota 23. srpna 2014

Omáčka z pečených rajčat

V letošním nanicovatém létě mám opravdu velikou úrodu rajčat. Bohužel horší je to s paprikami a tak vyhledávám recepty na různé omáčky a jiné způsoby konzervace této zeleniny.




No a právě proto mě zaujal recept na blogu u Jarušky na omáčku Sugo z pečených rajčat.
Trošičku jsem ho upravila, a tak vám tu svojí verzi nabízím.
Omáčka je opravdu výborná, hodí se na těstoviny, na pizzu a klidně si ji dokážu představit jako přílohu ke grilovanému masu.


Hluboký plech vyložíme dvojitým pečícím papírem
2 kg hodně zralých rajčat nakrájíme na čtvrtky
10 stroužků česneku i se slupkou
4 velké cibule nakrájíme na měsíčky
Velká hrst bylinek ze zahrádky já jsem dala oregano, bazalku, tymián a rozmarýn
4 velké lžíce medu
4 velké lžíce olivového oleje
pepř, sůl
3 polévkové lžíce octa balsamico



Pokrájená rajčata, cibuli, celé bylinky a stroužky česneku rozprostřeme na plech, posolíme opepříme, rovnoměrně pokapeme olejem a medem a dáme péct do trouby. Já jsem pekla dvě hodiny na 180 stupňů.


Když je upečeno, šťáva z rajčat se zredukovala na minimum a cibule začíná na povrchu zlátnout, plech vyndáme a necháme vystydnout.
Po vystydnutí česnek vymáčkneme ze slupky, z bylinek stáhneme lístky a stonky vyhodíme a všechno pěkně do hladka rozmixujeme. Přidáme  ocet balsamico, případně po ochutnání přisolíme.
Plníme do malých skleniček a sterilujeme 20 minut na 85 stupňů celsia.
Z této dávky jsem měla 8 skleniček výborné a opravdu hodně husté omáčky.





11 komentářů:

  1. Hmm, zajímavé. Rajčata mi sice vzala v deštích za své, ale ve skleníku pár pohledám a vyzkouším. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Vlasti, takovéhle dobroty já opravdu miluju. Úplně cítím tu vůni a silnou chuť!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj :) Ráda bych tě pozvala k sobě na blog na právě zahájenou giveaway. Budu ráda, když se zůčastníš ! :) Corculum♥

    OdpovědětVymazat
  4. genialne...odkladam recept..dakujem :)

    OdpovědětVymazat
  5. Vlasti, mám hotovo, ale jen pět skleniček. Asi jsem to neměla pasírovat, tam byla ztráta, ale možná mám větší skleničky.Chuťově dobrý. Musela jsem přidat trochu chilli, aby to bylo pro naše chlapy dost pikantní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já jsem první várku taky pasírovala, ale bylo to řídké a barva nic moc. Z druhé várky jsem jenom vyndala stonky z bylinek a slupky z česneku a rozmixovala ponorným mixérem a to bylo ono.

      Vymazat
  6. Vlasti, recept vypadá báječně. :-) Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  7. Rajčata nám zrají pomalu, ale jednou jich bude dost a rozhodně udělám. Je příjemné, že se to nemusí pasírovat. My to sníme se vším všudy, vytře nám to vnitřnosti. Jako bych teď cítila rajčátka a bylinky. Musí to být mňamina. Rozhodně - už si to tisknu. Díky. Kitty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že odpovídám zase skoro přesně po roce. Udělané loni už zmizelo, letos mám rajčat málo. Třeba mi připochodují odněkud, kde jich mají hodně. Bylo to jako hrubší kekčup, ale bájo. Zase Kitty

      Vymazat
  8. Od Katky se letím podívat, co je to SUGO. Tak už to vím. Vypadá to lákavě. Všechny suroviny máme doma, jenom se do toho pustit. Díky za tip, Vlasti.

    OdpovědětVymazat
  9. Úžasná chuť a nie až tak veľa práce. Robila som dvakrát z troch kíl rajčín, keďže tento rok bola úroda bohatá aj pod Tatrami. A naše tri dcéry vždy rada poteším novým sortimentom zimných zásob, ktoré im môžem nabaliť po ich návšteve doma.

    OdpovědětVymazat